2014 – 2015

Brašny tam a zase zpátky

5. – 7. 6. 2015 – brašny

První červnový víkend jsme vyrazili po dlouhé odmlce opět na vedoucovské brašny. Vzhledem k okolnostem nakonec vyrazilo pouze duo Ondra-Kuki, ale to nic neměnilo na původním plánu. Ten se skládal ze tří milníků. Prvním byla otočka v Sedlčanech, druhým poté zdolání rozhledny Drahoušek a třetím pokoření (dle portálu mapy.cz) cykloturistické trasy Svatojanské proudy z Třebenic do Štěchovic. První den jsme si dali pouze krátkou rozjížďku směrem na jih a nocovali kousek za Sázavou. Druhý den nás čekalo nádherné počasí a se slunkem ve tváři jsme dorazili do Sedlčan, kde jsme si dali zasloužený oběd. Cestou zpět, znaveni i z ne příliš dietního jídla, jsme si udělali krátkou pauzu na odpočinek a večer už jen v klidu dojeli na Ostrý vrch nad obcí Křeničná. Místo spaní odpovídalo názvu na mapě, jednalo se o nedobytné místo obehnané křovím a vysokou travou. Každopádně na vrcholu na nás čekalo supr místečko, kde jsme rozbalili tábor. Nedělní den se nesl už jen v duchu návratu, klasickou “časovku” ze Štěchovic do Prahy jsme si okořenili cyklistickou “ferratou” a pozdní odpoledne už jsme trávili doma. Myslím, že se výlet dost povedl a doufám, že na letní brašny navážeme na podzim.

Kuki

fotky z akce zde

Zimní cyklovyjižďka vedoucích

8. 2. 2015 vyjížďka ve sněhu

Den na dlouho plánovanou zimní vyjížďku vedoucích snad nešlo vybrat lépe! Přes noc nasněžilo několik centimetrů sněhu a celý den mělo být na nule, takže nás čekala super projížďka zasněženou krajinou. Na srazu jsem se sešli tři: Px, Vojta a KUKI. Abychom si sněhu opravdu užili, bylo nutno vyrazit mimo silnice s rozbředlou břečkou. Vyrazili jsem tedy po značkách, nejdříve kolem Botiče po červené na Jesenici a dále přes Psáry a Záhořany po modré. Občas bylo krásně sluníčko, občas chumelenice, ale to k zimnímu ježdění prostě patří. Když se dobře obléknete a v termosce máte teplý čaj, nic vás nemůže rozházet. Sněhu bylo tak akorát: dost na to, aby tlumil nerovnosti a ne tolik, aby do něj člověk zapadával. Kdo zná cestu z Psár do Davle, tuší, že na cestě čeká cyklisty mnoho brodů. Ty byly díky sněhu rozvodněnější, než bychom čekali a lávky, které byly na místě kdysi v minulosti, nečekaně zmizely :-). Bylo tedy nutno všechny brody prokrosit, což odnesly naše nohy a nejen ty :-). V Davli jsem se ohřáli u oběda v místní pizerii a vyrazili do kopce nad řeku. Cílovou destinací bylo Vrané nad Vltavou, odkud nám jel vláček. Na nové vlakové zastávce Praha-Kačerov jsem se potkali se čtvrtým účastníkem Myšákem. Ten byl dopoledne na školení a už nemělo moc smysl, aby se za námi hnal do Davle. Ale nevzdal a připojil se slespoň na projižďku Krčákem, kterou si pořádně užil :-).

KUKI

fotky z akce dočasně zde

Vánoční čundr 2014

23. – 24. 12. 2014 tradičný oddílový čundr

Rok se s rokem sešel a nastal čas vánoční – čas na tradiční vánoční UFOčundr. Letos vyšla data v kalendáři tak, že jsme opravdu vyráželi těsně před Vánoci a vraceli se na Štědrý den odpoledne. Ondra, Myšák a KUKI vyrazili v úterý ráno do Hostomic a odtud po zelené a modré na Fabianovo lože. Obědvali jsme v tábořišti První …. Rozdělat oheň jsme se snažili křesadlem, ale moc se nám nedařilo. Přes Krkavčí údolí a vrch Studený (stejně jako loni) jsme dále pokračovali na Knížecí studánky vstříc Michalovi, který se po práci vydal do Dobříše. Domluvili jsme sraz na Old Dakotě, Michal tam byl dřív, takže my jsme docházeli k rozdělanému ohni. Až do noci bylo cca 10 stupňů, takže sezení u ohně byla naprostá pohoda a vydrželi jsme skoro až do půlnoci. Stromeček jsme ozdobili jablky, mrkví a prskavkami a zanechali zvířátkům. Probuzení bylo už do trochu větší zimy, udělali jsme si čaj na ohni a vyrazili do Dobříše, abychom byli co nejdříve doma na dobalení dárků :-).

fotky z akce zde.

Cykloexpedice Tádžikistán 2014

3. 7. – 4. 8. 2014

Vše o této cykloexpedici naleznete na zvláštní stránce Cykloexpedice Tádžikistán 2014.