2006 – 2007

Cykloexpedice Balkán 2007

5. 7. – 4. 8. 2007

Obrazek

Vše o této cykloexpedici naleznete na zvláštní stránce Cykloexpedice Balkán 2007.

fotografie z cykloexpedice

NightRide 2007 za brdskou čarodějnicí

20.-21. 4. 2007 – noční vyjížďka

Obrazek

Letošní NightRide byla o dost jiná než předchozí. Jednak jsme nejeli po Praze, ale zamířili jsme do Brd, zadruhé trasu jsme nevymýšleli my, ale kamarádi ze 117. PS Kalich. Ti totiž pořádali noční pochod za brdskou čarodějnicí, který byl nabídnut i ostatním oddílům, čehož jsme se rozhodli využít. A volba to byla víc než dobrá! Díky!

Startovalo se v 22:00 z Řevnice, kam jsme si museli trošku pomoci vláčkem. Jinak bychom asi nestíhali. Na startu jsme obdrželi instrukce, spoustu papírů s popisem trasy, mapou a tak a hrst bombónků. Plně vybaveni jsme tedy mohli vyrazit. Účelem bylo projet asi 25 km dlouhou trasu přes Halouny a Kytín, posbírat cestou všechny kontroly a nakonec pozdravit 🙂 čarodějnici na vrcholu Babka.

Orientace ve tmě podle černobílé mapy byl trochu problém, ale zvládli jsme to. S náskokem jedné hodiny bylo před námi na trati asi 30 pěších, tak jsme tipovali, kdy je dojedeme. Stalo se tak až výrazně později, než jsme mysleli. Trasa by se dala projet celkem rychle, ale ta tiskátka na kontrolách, ta nás zdržela nejvíc :-). Cestou jsme poctivě luštili zadanou večerníčkovou křížovku a tiskali si razítka z kontrol. Postupně jsme předjížděli pochodující skupinky a měnili s nimi hesla do křížovky, která jsme neznali. Nutno dodat, že ve znalosti večerníčků máme již (ještě?) značné mezery. Postupně jsme se dopracovali až na čelo skupiny a přes poslední (pro kola v noci značně dobrodružný) úsek trasy plný kamenů a kořenů jsem do cíle dorazili jako první (aby taky ne jediní na kolech :-).

Ohřáli jsme se u ohníčku, byli pohoštění čajíkem a už nás volali k čarodějnici. Ta stála za to… no mrkněte sami na fotky… Dostali jsme účastnický diplom, chvíli jsme ještě poseděli u ohně a jak postupně dorážely ostatní skupiny, my začali přemýšlet o návratu do Prahy. Rozloučili jsme, sjeli zpět do Řevnice a vyrazili ku Praze. Část cesty jsme opět popojeli prvním vlakem, protože přece jen v pět ráno pomalu docházely síly. Na Václaváku jsme si koupili tradiční Václavskou klobásu a vydali se domů dospat probdělou noc. A za rok zase znova… NightRide 2008 čeká.

fotky z NighRide 2007

Velká jarní cyklojízda

19. 4. 2007

Pražské cyklojízdy jsou spontánní hnutí za zviditelnění cyklistiky jako ideálního způsobu dopravy v moderním městě. Konají se každý 3. čtvrtek v měsíci. Cyklojízdy upozorňují na tragickou dopravní situaci v Praze: zahlcení města auty a absenci cyklistické infrastruktury.

Ve čtvrtek opět po půl roce konala jedna ze dvou “velkých” cyklojízd. Ty se konají vždy v říjnu a dubnu. Akci z řad vedoucích podpořili: PeterS, Michal, Jára a KUKI a další naši kamarádi, které jsme na akci upozornili.

Po proslovu koordinátorů Náměstí Jiřího z Poděbrad a nezbytnýchi interview s politickými špičkami současnosti se obří had cyklistů začal pomalu sunout do města. Hrubým odhadem jízda čítala okolo tisícovky cyklistů, bruslařů a jezdců na všemožných jiných bezmotorových helblátkách. Obří peloton se šinul dolů a po krátkém zdržení způsobeném příslušníky Policie ČR pokračoval Italskou ulicí ke křižovatce U bulhara, kde vjel na magistrálu. Zde normálně jezdí tuny aut, ale dnes musela auta počkat :-). Jízda dorazila na Václavské náměstí, obkroužila a zaplnila celou jeho horní část. Po krátkém čekání na opozdilce se pokračovalo okolo Svobodné Evropy zpět na magistrálu, minula se budova Hlavního nádraží a přes Hlávkův most se dorazilo na Výstaviště.

Zde program pokračoval koncertem skupiny Sopoty, ale my počkali jen na první písničku a pak vyrazili již ztemnělou Prahou domů. Akce bezesporu povedená a navíc jde o dobrou věc. Doporučuju mrknout se na video. Pojeďte příště také!

více na: www.cyklojizdy.cz nebo www.auto-mat.cz

fotky z Cyklojízdy od PeterSe

další fotky od ostatních fotografů

video z Cyklojízdy

Sjezd Sázavy: Týnec – Pikovice

8. 4. 2007

Obrazek

Tak jsme s PeterSem a s Otou vyrazili v počtu tří vodáků na Sázavu. Začátek dubna, voda příjemně studená. Na střeše Otův kajak a v kufru oddílová Pálava. Tu jsme v Myslíči Hřibovi vyměnili za oddílovou kánoi a hurá do Týnce. Plastová kánoj se lépe řídí, což byl právě důvod, proč jsme na vodu vyrazili. Udělat z PeterSe pořádného vodáka :-). V kempu v Týnci spousta nadšenců a asi dvacet navlas stejných žlutých Pálav od cestovky S-sport. Nasedáme a odrážíme od břehu. Chvíli věnujeme zácviku a jakmile umí PeterS bezpečně zatáčet alespoň na jednu stranu, vydáváme se na cestu.

První dva jezy paráda, žádnej problém. Další přenášíme, ale čtvrtý se nám stává osudným. Ani nevíme jak a jsem ve vodě. Proud zleva strhnul naši lodičku a my se nedobrovolně koupeme. Brrrr. Lovíme loď, pádla i věci, ždíme obléčo, ale po chvíli vyrážíme dál. Sázava teče moc pěkně, peřejky nám zalévají předek lodi, tak čas od času musíme zastavit a vylévat. Až do Pikovic se už nestalo kromě jednoho téměř dobrovolného koupání nic nečekaného. Dorážíme do cíle. V lodním vaku je i přes vodovzdorný uzávěr trocha vody. Nasákla se ale do PeterSovejch džín :-). PeterS vyráží vlakem zpět do Týnce, aby dovezl auto, zatímco já s Otou baštíme klobásu a dortíky z místní cukrárny (na najednou, ale nejdřív tu klobásu z bufetu a pak až dortíky z cukrárny :-). Do Prahy dorážíme až za tmy. Na jednodenní výlet super akce.

Silvestr Neškaredice 2006

27. 12. 2006 – 1. 1. 2007

Několik UFOvedoucích strávilo poslední dny minulého roku společně …

fotky z akce

Vánoční čundr – Český ráj

21. – 23. 12. 2006

účastníci: Tom, Michal, Ota, PeterS

na obrázku skalní hrad Frýdštejn

Bowling Wild West

10. 12. 2006 – bowlingový turnaj

Tentokrát ve stylu Divokého západu a Limonádového Joe.

první fotografie z bowlingu

Bílkovice SAW BUCK

24. – 26. 11. 2006 – nejen pracovní víkend v Bílkovicích

Obrazek

V pátek odpoledne jsme se sebrali a za pomocí dvou aut Škoda Felicia bílé barvy (přesně ta samá auta jsou k vidění na cyklokrosech) jsme se vydali směr Bílkovice. První parta, kterou tvořil Peter´S. Petra a já jsme vyjeli o trochu dříve a taky jsme zákonitě i o trochu dříve přijeli. Mezitím jsme si mohli dovolit, protože Peter´S je rychlý a spolehlivý řidič, se i stavit v Hypernově v Průhonicích. Dojeli jsme tedy na místo určení živi a zdrávi, vybalili věci a šli zatopit.

První problém nastal hned v tom okamžiku, kdy začalo v kamnech trochu hořet. Komín moc netáhl a tak jsme si naplno užívali pocit absolutního kouře všude kolem nás. Než jsme stačili dodělat poslední nutné úpravy, řítila se druhá skupina v čele s řidičem Jardou, dále s Michalem a Otou. Ti se ani nestačili nadát a stála jim na stole večeře, výborné pečené ježury s chlebem a hořčicí. Večer také přijel Tomáš, který jel ozkoušet nový polární spacák, jak se ale na vlastní kůži sám pak v noci přesvědčil, moc zima mu v něm nebyla, ale to bylo spíše způsobeno teplým počasím…
Večer jsme strávili hraním Upírů a BANGu a všemožným konverzováním o všem možném – nevidíme se přece jen dohromady tak často. Poté, co jsme se nakonec odebrali ke spánku, nám přece jen trochu déle trvalo, než jsme opravdu zalehli, neboť na půdě se stále sváděly všelijaké souboje, ať baterkové či všemožné jiné.
Ráno jsme se probudili do opravdu hezkého dne. Sice mě trochu mrzelo, že jsem už musel plánovaně odjet do Prahy, ale zase jsem se svezl s Tomem autem. Hřálo mě ale zase u srdce, že jsem mohl po nějaké době toto krásné místo plné klidu, pohody a inspirace (v této době) opět navštívit a načerpat tak aspoň trochu pozitivní energie.
O tom, co se dělo potom, vám nemohu podat zaručené informace, ale z důvěryhodných zdrojů jsem zaslechl, že se pak všichni pustili do práce. Pomohl i Petr, který dojel do Bílkovic na kole.
Po zprovoznění studny se chopili motorovky a seker a šla se konstruovat koza. Padla na ni i nějaká ta souška, ale nutno uznat, že té snad ani škoda nebyla, jelikož se nejedná pouze o opravdový architektonický skvost, ale spíše o zaručeně potřebnou pomůcku, která se jistě využije na táboře při řezání dřeva při oblíbených hrách Sherwood apod.
Ze zákulisí prosáklo, že večer probíhal obdobně jako ten minulý. Ráno se udělaly už jen ty nejnutnější práce a jelo se zpět do Prahy.