2012 – 2013

Květnové brašny

3. – 5. 5. 2013

První víkend v květnu jsme se vydali na brašny, ve složení Filip, Myšák, KUKI a Kuki. V pátek odpoledne jsme se vypravili směrem k Jílovému a dále k Netvořicím, u kterých nás čekala první noc. V sobotu ráno jsme se vydali do Jablonné, kde jsme si vychutnali parádní oběd, po kterém jsme jeli na Živohošť, tam byl zasloužený odpočinek a dohodla se další trasa. Ta vedla přes Nový Knín – mají tam UFOškolu, dále do Dobříše. Tam jsme doplnili zásoby a pokračovali do Brd, kde jsme našli parádní srub. Večer se opékaly buřty a ulehli jsme ke spánku. Ráno jsme se vydali do kopce, přes Brdy dále do Řevnic, a poté podél Berounky směrem do Prahy. Naše putování skončilo na Chodově, kde jsme si po dlouhé cestě umyli naše kola a vydali se k domovům… Byl to krásný víkend!

Filip

fotky z akce

Noční pochod za brdskou čarodějnicí 2013

19. – 20. 4. 2013

Na tento již tradiční pochod, který organizuje spřátelený oddíl Kalich, se sešlo celkem pět UFOunů, či exUFOunů. V pátek 19.dubna v 19:45 se na Hlavním nádraží sešla sestava: Jára, Hanka, Jermin, Gába a já. Letošní pochod startoval v Dobříši a byl situován spíše do východní části hřebenů. Oproti loňské, doslova maratónské (42km), trase to měla být pohodička. Organizátor sliboval pro naše nohy asi 30 kilometrů. Vycházelo se z dobříšského nádražíčka ve 21:30, účast byla velmi slušná – asi 60 dálkochodců. My, jakožto zkušení účastníci, jsme věděli, že je tradicí těsně po startu trochu kufrovat a to se povedlo i letos, ale v menší míře než vloni. Ze začátku se kolem nás motala další skupina, ale zvýšením tempa jsme ji trhli, takže jsme si mohli užívat depresivní stavy, které poskytují v noci brdské lesy, do sytosti. Zkušeně jsme udělali jen jednu pauzu na půlnoční oběd, protože víme, že v noci je nejlepší taktikou jít a jít. Navíc vůbec nepřálo počasí, od startu non-stop pršelo, což způsobilo proměnu většiny lesních cest v solidní bahňačky (asi to byla kompenzace za krátkou trasu). Jinak na startu jsme vyfasovali 8 obálek s popisem trasy a také s úkoly, byly většinou lehčí než vloni (nebo my jsme chytřejší), avšak jeden jsme nevyřešili. Zkuste sami v klidu najít slovo na 6 končící na „uta“, avšak první tři písmena musí být použitelná do dalších 3 slov. Mně osobně se poměrně vyhnuly téměř  halucinační stavy, které obnášely první dva ročníky, které jsem absolvoval. Asi to bylo i tím, že trasa byla vedena poměrně po rovině a organizátoři vypustili krpál vedoucí od Haloun. A my jsme přišli k čarodějnici od Skalky. Jeskyni na vrcholu Babky jsme našli více než zkušeně přímou cestou. Předběhli jsme tak i první skupinu, takže jsme si tepla ohně užívali jako první. Osobně mě dost znepokojil fakt, že exekutoři zabavili čarodějnici jeskyni, takže závěrečný posed u ohně se konal pod skálou a navíc na nás stále padal déšť… Na Babce jsme byli přesně ve 4:10, aspoň to mám uvedeno v diplomu. Po čaji a tatrance jsme se hecli, že stihneme první ranní vlak v Řevnicích odjíždějící v 5:04. Usoudili jsme, že na skoro 5 kilometrů dlouhou trasu potřebujeme půl hodiny a ještě nám čtyři minuty zůstanou na případná klopýtnutí. Nebyla to vůbec žádná sranda, já navíc čelovku takticky ponechal doma, takže cesta pro mě byla ještě dobrodružnější. Dolů jsme nasadili ďábelské tempo, jak kdybychom, čert ví, vyběhli na trať orientačního běhu. Vlak jsme úspěšně nestihli, chyběli asi 2 minuty…Pravděpodobně bylo moc klopýtnutí. Závěrem musím uznat, že letošní ročník mě dodělal asi nejvíc, protože jsem se z něho vzpamatovával až do neděle, ale myslím, že to byl opět hluboký zážitek, takže příští rok se zúčastníme znova.

Kuba

fotky zde

Bílkovice Work Camp 2013

5. – 7. 4. 2013 – stavba dálnice

V pátek 5. 4. 2013 jsme se po dlouhé době dostali opět do Bílkovic. A úkol byl jasný – postavit zcela novou dálnici k latrínám. Velké přípravy začaly už v Praze, kdy se Jardovi povedlo sehnat ke koupi plno starších pražců. Banda největších makáčů vyrazila s předstihem do Stříbrné Skalice na nádraží obrovskou dodávkou a naložila pěkných pár tun materiálu. Po příjezdu jsme vše vyložili a klasicky si večer v Boudě zahráli pár her a bavili se až do rána. Budík v sobotu byl nekompromisní a po rychlé snídani se šlo ihned pracovat. Padlo pár stromků a už vše vypadalo veseleji. Kolem oběda jsme měli už pocit, že není nereálné vše stihnout. A večer jsme pak věděli, že to vše už dáme! Zničení jsme pak padli do postelí (samozřejmě nebyla vynechána obvyklá Bitka) o pěkných pár hodin dříve než den předchozí a spali po celodenní práci jako zabití. V neděli jsme pokračovali opět drtivým tempem, položili na základy poslední arcipražce, dokopali kanál La Myšák a někteří nemakáči stihli i onemocnět. Večer proběhl slavnostní křest a vyrazilo se zpět do Prahy. Průběh stavby je krásně vidět z fotek, tak se určitě podívejte a těšte se na léto!

Kuki

fotky ze stavby

Vánoční čundr 2012

21. – 24. 12. 2012 – tradiční oddílová akce

Letos vyrazil na Vánoční čundr rekordní počet vedoucích, ale bylo to takové štafetové :-). V pátek vystoupili z vlaku v Brdech u Lochovic PeterS s Filipem. Přespali ve srubíku na Plešivci, v sobotu si užili nejhezčí počasí a první sníh, ale večer odjeli domů připravovat se na Štědrý den. Štafetu předali Cvengimu s Myšákem a Dafčou. Těm v noci nasněžilo, ještě že spali opět ve srubíku, tentokrát na Zlaté Bleskovce. Davča odjel už v neděli ráno a s Myšákem a Cvengim jsme se v neděli potkali já s bráchou. Bohužel díky naší neschopnosti najít ten správný kopec 🙂 museli kluci čekat v lijáku na vrcholku Levého Hradce zabalení v igelitu tak dlouho, dokud je to nepřestalo bavit. Pak jsme se sešli dole na cestě pod kopcem :-). My jsme mokli od vystoupení z vlaku a hloupé bylo, že v lese, jak tál sníh, pršelo asi tak pětkrát víc než jinde, takže nebylo zhola kde se schovat. S Myšákem a Cvengim jsem se večer rozloučili. Oni mířili na autobus a domů, my totálně promočení po celém dni v lijáku a rozbředlém sněhu, ale rozhodlí se nevzdat, na srub Old Dakota. Netuším, co bychom dělali, kdyby byl srub plný nebo bychom ho nenašli. Naštěstí jsme ho našli a byl prázdný. Zvládli jsme se akorát převléct do suchého, sníst zbytky cukroví a mandarinky a zalézt do spacáků. Po 12 hodinách spánku jsme se probudili do Štědrého dne. To byla jiná pohoda. Po sněhu a dešti ani památky, buřtíky k snídani, občas i paprsky sluníčka. Po ozdobení stromečku pro zvířátka jsme také zamířili směr Dobříš a domů k vánočnímu stromečku.

KUKI

fotky z vánočního čundru

KRHNAJ

24.11.2012- jednodenní akce

ufovedouci.jpgAni tento rok jsme nemohli opomenout možnost srovnání s ostatními dětskými oddíly, a tak jsme vyrazili na KRHNAJ, florbalový turnaj. Něco po osmé hodině jsme se sešli u GJM a vyrazili směr Květňák, kde se měl velký souboj uskutečnit. Cesta byla sice na časné ráno dlouhá, ale díky povídání nám rychle utekla. Těsně po tom, co jsme dorazili na místo, už na nás čekal první zápas. UFOuni bojovali udatně, ale nade vše marně. Ani v dalších zápasech se nám nedařilo, a tak jsme prohrávali, co se dalo. Nutno říci, že soupeřové byli o mnoho starší než Mladší UFOuni, a tak se není za co stydět. Avšak ne každá kaše se jí tak horká a ke konci turnaje pro mladší naši UFOuni přece jednoho soupeře po vyrovnaném souboji udolali. Po zápasech jsme se šli na chvíli provětrat ven s Krhúty, se kterými jsme si zahráli pár netradičních her a vrátili se na finále starších dětí, mezi nimiž hráli i naši Starší UFOuni. Ani na ně ale nepadlo příliš mnoho štěstí, a tak jsme bohužel naše loňské vítězství neobhájili. Po exhibičním zápase vedoucích, na který speciálně dorazili členové Klubu UFO, jsme se už jen vrátili živí, zdraví a plni nových zážitků domů. I přes naše herní neúspěchy si myslím, že se akce povedla.

Myšák

Účastníci:Tobiáš, Šamby, Matyáš, Pavlík, David, Matěj, Sebastián, Štika, Kuba, Míla, Lukáš, Matěj, Myšák, Dafča, Filip, Severka, Dáša, KUKI, Pítrs, Kuki, Jára, Háňa

Bílkovická AfterParty 2012

19. – 21. října 2012 tradiční víkendová akce vedoucích UFO

Letošní Bílkovická afterparty pro vedoucí se konala koncem října, účast:Filip, Vojta, Myšák, Severka, Dafča, KUKi, Kuki, Petrs, Petra, Big Honza, Jermin, Dřevorubec, Jarda a Hanka takže opět stejná účast jako loni, tak že jsme nepřekonali rekord.

Do boudy jsme se na spaní naskládali teda akorát, protože někdo odjel v sobotu, jiní zas přijeli.

V pátek večer jsme připravili boudu k fungování, po večeři jsme řešili nějaké oddílové záležitosti, po té jsme si povídali a večer nás na půdě čekala hurá bitva-vlaječky od DP, kterou rozpoutal Severka, taky ji ale prohrál, s hromadou matrací na sobě;-).

Druhý den jsme si šli házet s Airbee, nejdřív ho hodil na strom Myšák, pak Severka, Vojta, Big Honza a tak jsme ho celý den sundávali ze stromu. Potom pro nás Dřevák připravil dvě super hry, po kterých na nás čekala luxusní večeře od Petry, naší kuchařky.

Večer jsme si zahráli Party Alias, následoval výsadek Pro Filipa a Vojtu, byla zrovna hustá mlha, tak to měli zajímavějšíJ.

V neděli nás čekala hra v lese, kterou pro nás připravil KUKI, u které jsme si hodně zaběhali, a hodně nám vyhládlo, naštěstí na nás už v boudě čekal oběd.

Po obědě jsme se dali do uklízení boudy a její přípravy na zimní Bílkovice, které nás čekají už v únoru 2013J

Filip

fotky z této akce zatím nejsouk dispozici

Školení instruktorů 2012

14. – 16. 9. 2012

Po několika letech jsme opět vyrazili s novými instruktory na školící víkend v Bílkovicích. Na programu byla zdravověda, právo a hospodaření, bezpečnost, příprava programů a akcí a další. Zdravovědu a přípravu her jsme si vyzkoušeli i prakticky a večer zbyla i trocha času na hry a zábavu.

Školení se zúčastnili Ondra Drahokoupil, Dáša Krutská, Martin Jermář, Martin Kostohryz a Vojta Rubeš. Jako školitelé naopak Jarda, Kuki a KUKI. Všichni úspěšně zvládli závěrečný test i ústní zkoušku a stali se tak právoplatnými oddílovými instruktory.